fbpx
Skip to main content

Funktioner

Complianter-systemet rummer funktioner, som hjælper klinikken med at leve op til regler og bekendtgørelser.

Registrering af arbejdstid

EU vedtog i 2003 et arbejdstidsdirektiv (Working Time Directive – WTD) med det formål at sikre medarbejdernes arbejdsvilkår, sundhed og sikkerhed. Det kan du læse mere om her.

Derfor har vi udviklet en simpel løsning hos Complianter, hvormed du lever op til den nye lovgivning uden at skulle ”Stemple ind og stemple ud” hver dag.

Vi har gjort det så simpelt som muligt, men sikrer stadig, at klinikkerne kan registrere i et system, som er objektivt, pålideligt og tilgængeligt. 

Vores løsning giver dig mulighed for:

  1. At registrere en arbejdsplan for hver enkelt medarbejder.
  2. At lade medarbejderne registrere afspadsering og overarbejde.
  3. At bevare overblikket via et arbejdsgivermodul.
  4. At dokumentere, at medarbejderne ikke arbejder mere end 48 timer om ugen i gennemsnit.
  5. At opbevare data i 5 år som påkrævet.

Kemiliste

Vi inkluderer en inventarliste, som kan bruges til at holde styr på klinikkens kemiske produkter samt medicinbeholdning.

På denne liste kan du udfylde detaljerne om, hvordan I skal beskytte jer, når I håndterer kemi, samt hvad I skal gøre, hvis der sker et uheld. I kan uploade sikkerhedsdatablade samt registrere udløbsdatoer på produkterne, så I ikke kommer til at anvende gamle produkter.

Med kemilisten kan du:

  1. Skabe et overblik via lagerlisten.
  2. Tilføje en udløbsdato – hvis du har lyst.
  3. Uploade sikkerhedsdatabladene, så de altid er ved hånden.
  4. Få en påmindelse i kalenderen, når produktet er ved at udløbe.
  5. Gøre det let for alle at se, hvordan de skal beskytte sig ved håndtering af produktet.

Medicinliste

Langt de fleste tandklinikker udskriver recepter via FMK og har således ikke noget særligt medicin liggende på klinikken. Især ikke, hvis der er et apotek i nærheden.

Der kan dog være medicin, som det giver mening at opbevare i forhold til de behandlinger, der foretages på klinikken, eller som led i et akutberedskab. Dette kan eksempelvis være adrenalin i form af en EPI-pen. Vores medicinliste hjælper klinikken med at holde styr på beholdningen og er med til at sikre, at medicin, der nærmer sig udløb, ikke bliver anvendt.

Med medicinlisten kan du:

  1. Skabe et overblik via lagerlisten.
  2. Tilføje en udløbsdato – hvis du har lyst.
  3. Holde styr på den temperatur, præparatet skal opbevares ved.
  4. Få en påmindelse i kalenderen, når produktet er ved at udløbe.

Hånd- og vinkelstykker

Der anvendes mange forskellige tekniske apparater på en tandklinik, og det gælder i særlig grad hånd- og vinkelstykker. Derfor kan det være svært for klinikkerne at holde styr på, hvilke hånd- og vinkelstykker der er sendt til reparation, hvor mange gange de er repareret mv.

Det har vi i samarbejde med vores medlemsklinikker udviklet en løsning på, hvormed man holder overblik og også sparer tid og penge.

Med hånd- og vinkelstykker kan du:

  1. Registrere klinikkens hånd- og vinkelstykker i systemet.
  2. Markere det enkelte hånd- og vinkelstykke, når det sendes til service, og få en påmindelse, hvis det ikke er kommet retur.
  3. Føre notater så I på klinikken altid kan se, hvilke reparationer der er foretaget.
  4. Uploade kvitteringer på køb og servicering.